Różne podręczniki do języka polskiego

W szkołach można spotkać się z różnymi podręcznikami, jakie dedykowane są do każdego z przedmiotów. Chyba nikogo nie powinien dziwić fakt, że dzieci uczęszczające do różnych placówek, ale w tym samym wieku, korzystają z innych książek. Czy to dziwne? Oczywiście, że nie. Najważniejsze, aby nauczyciele wybierali takie książki, jakie są zgodne z nową podstawą programową. Niezależnie od tego, czy mowa o szkole podstawowej, czy też średniej. W tych ostatnich można spotkać się z książką oblicza epok 3.2. Ale jakie jeszcze książki dedykowane są lub też były dla klas trzecich, w szkołach średnich?

Odkrywamy na nowo. Język polski. Podręcznik. Część 5. Zakres podstawowy i rozszerzony. Szkoły ponadgimnazjalne

Autorkami są Bogna Zagórska i Ewa Dunaj. Co prawda, w tytule znaleźć można nawiązanie do gimnazjum, ale już wszyscy wiedzą, że takich szkół nie ma, ponieważ zostały one już zlikwidowane. Książka pochodzi od wydawnictwa Operon. Odnosi się on do literatury XX wieku i współczesnej. Czyli są to te wszystkie utwory, jakie można dosłownie stwierdzić, że powstają na oczach młodzieży. Znaleźć tu można zagadnienia, jakie odnoszą się do się do kształcenia kulturowo-literackiego oraz językowego. Warto również zwrócić uwagę na cenne informacje, jakie zostały umieszczone na marginesach książki – specjalnie z myślą o uczniach.

Świat do przeczytania 3. Podręcznik. Zakres podstawowy i rozszerzony

Autorkami są Ewa Jaskółowa, Ewa Nowak, Krzysztof Biedrzycki. Publikacja pochodzi od wydawnictwa Stentor. Co prawda, ma ona już “swoje lata”, bowiem została wydana w 2014 roku, ale i tak swego czasu znajdowała się ona w użyciu. Nadal można jej praktycznie używać, jeżeli tylko ktoś znajdzie ją w sklepie. Zostały tu omówione epoki od starożytności po dwudziestolecie międzywojenne. Można chyba nawet powiedzieć, że jest to takie małe, ale dobrze skondensowane streszczenie, które dla wielu osób może okazać się nie lada wsparciem na drodze przygotowania do egzaminu dojrzałości.

W szkołach można spotkać się z różnymi podręcznikami, jakie dedykowane są do każdego z przedmiotów. Chyba nikogo nie powinien dziwić fakt, że dzieci uczęszczające do różnych placówek, ale w tym samym wieku, korzystają z innych książek. Czy to dziwne? Oczywiście, że nie. Najważniejsze, aby nauczyciele wybierali takie książki, jakie są zgodne z nową podstawą programową.…